2013. december 9., hétfő

A Rellon rendőrsége - 1. rész - Axel S. Sjölander

A Rellon "rendőrsége" mostanában folyamatos újításokon megy át. Eldöntöttem, hogy kifaggatom a három "friss"nek mondható tagot mindenről, ami zápos agyamba bekattan kérdésként. Amira majd jól vesén rugdos, hogy őt hogy mertem kihagyni, de istenem, teret kell adni a fiatalságnak, ugye, Mircsu?
Elsőként Axel S. Sjölandert választottam áldozatul, lenyomtam a kihallgatószékbe, a lámpát a képébe világítottam, mint ahogy nemrég velem is tették az őrszobán (még képem is van róla!) és nekikezdtem a vallatásának:

Kezdjük talán ott, hogy mi szél fújt egyáltalán Magyarországra aaa... honnan is jössz? Észak?

Igen, Északról jövök, pontosabban Svédországból, Stockholmból. Hogy mi szél fújt erre? Hosszú és bonyolult mese, de röviden összefoglalva azért sikerült ezt az iskolát választani néhány merőben személyes ok mellett, mert nagy hangsúlyt fektetnek a zeneoktatásra.

Ez így nagyon titokzatos. Ha menekülsz néhány kivégzőosztag elől, nyugodtan mondd meg és jó ár fejében még segítünk is. A Rellon sem olyan szívtelen, mint amilyennek képzelik.

Kivégzőosztag? *elneveti magát* Szó sincs ilyenről. Csak túl sok tanár van a családomban és a szüleimmel igyekeztünk egy olyan iskolát találni, ahol véletlenül sem botlok rokonokba a tanerők között.

Szóval így kerültél Bagolykőre, értem. És nem sokkal az érkezésed után máris tanársegéd vagy, DÖK tag és kviddicses hajtó. Az élre készülsz törni? Mik a céljaid ennyi feladat elvállalásával? Mert, gondolom, valamilyen céllal csinálod mindezt.

Az élre törni? Ez így kissé tőlem idegen. Jó, persze, cél nélkül nem szoktam tenni semmit sem, de nem kell teljes elméletet gyártani arról, hogy miért csinálok ennyi mindent. Egyszerűen nem szeretek unatkozni, kell az elfoglaltság. A kviddicset mondjuk nem terveztem be, az sokkal inkább családi nyomás hatására jött a képbe, és nem lehetetlen, hogy a barátságosnak szánt mérkőzésnek kizárás lesz a vége számomra.

Gondolod? Szerintem Pazar meccs volt és jól leszedted a szuper terelőt. Zárójel bezárva. A családod –akkor most vegyük úgy- pálcát szegezett a fejedhez, hogy „Fiam jelentkezel hajtónak és kész!”   ?

Igazából szerintem is, bár a betegszobán ébredni már annyira nem volt felemelő érzés, de még mindig úgy gondolom, megérte. Ez meg nem így működik azért, vannak sokkal egyszerűbb és talán valamivel hatékonyabb módszerek is, ha már így kérdezed. Van egy unokabátyám, aki úgy tűnik, jövőre válogatott lesz. Miután ezredszer is elhangzik, hogy bezzeg hasonlíthatnék rá kicsit és nem csak a hegedű érdekelhetne... egy idő után megunja az ember, legalábbis nekem sikerült.

Áhá, szóval életbe lépett a jó öreg, szépen elrejtett zsarolás a rokonaid részéről? Ez szép, sárkányos egy családod lehet. De, ha már így felhoztad, mióta hegedülsz és miért pont hegedű?

Igen, így valahogy, bár még mindig jobb, mint az általad felvázolt lehetőség. Legalább már elfogadták, hogy a zene jobban érdekel, mint a mágia. Idén lesz tíz éve, hogy először járt hegedű a kezemben és nagyapám elkezdett tanítani. Amikor először elvittek hozzájuk a szüleim négy évesen, nem akartam ott maradni egyedül két hétre, a végén nem akartam hazamenni, mert hallottam nagyapát hegedülni, szóval neki köszönhető a hegedű iránti szenvedélyem.

Na igen, egyeseknek a drog, másoknak a hegedű a függésük tárgya. Mellesleg hogy van mostanság a hangszered? Nem... ázott el egy kicsit  XD ?

Két hegedűm van, és tervezek szerezni egy harmadikat is. Minden rendben van velük, Hieronymus meg szerencsére nem ázott el... nem tudom, mit csináltam volna, ha baja esik.

Vannak itt más hegedűsök is. Lenyúlod az övékét ingyen és bérmentve. Bár ez nem vág össze a jó prefi imázzsal. Akkor térjünk át erre: miért jelentkeztél prefinek?

Ez nem így működik... a hegedű egy különleges hangszer, amivel meg kell találni az összhangot. A saját hegedűimet is évekbe telt rendesen kiismerni, és igazad van a jó prefi imázsával sem fér össze, hogy más hangszerét csak úgy lenyúljam. És ha már nemrég rákérdeztél a célokra, prefinek azért jelentkeztem, mert tevékenyebben részt vehetek így a Rellon életében, na meg mert elég érdekes betartatni a szabályokat másokkal, miközben én felfedezni igyekszem a kiskapukat és élni velük.

Mennyire vallod magad kreatív szabályszegőnek? Nyílt titok, hogy a rellonos rellonos marad prefiként is és nem korcsosul át kisangyalba ugye...

Hát, ha már szabályszegésre adom a fejem, akkor azt igyekszem úgy megoldani, hogy nekem is jó legyen, de másoknak se szúrjon szemet, ha egy mód van rá.

Büntetéskor mi a célod inkább? Megtanítani a lebukottat, hogy máskor ne járjon tilosban, vagy simán szívatni akarod?

Nem az a célom, hogy utáljanak a társaim, nagyon csúnyán fel kell húzni ahhoz, hogy szívatni kezdjek bárkit is.

Jól kijössz a prefektus társaiddal? Hogy érzed: lehet rájuk számítani? Értem ezt főleg a munkára. Ha kérnéd, segítenének fenntartások nélkül?

Igen. Teljes mértékben. Igazából még tanulom, hogy mi hogyan is működik pontosan, és elég sokat segítenek abban, hogy minden a helyére kerüljön, szóval én merem állítani, hogy nem lesznek gondok.

Azt hallottam, hogy az egyikkel még össze is bútorozol?

Ha ez alatt azt érted, hogy Đominic szobatársa leszek, végülis igen.

Hát mi mást kellett volna értsek alatta?  *Angyalka ártatlan pofával fütyörész*

Inkább ne menjünk bele. *von vállat egy enyhe grimasz kíséretében*

Rendben. Akkor zárásként csak annyit kérdeznék még, hogy szemet hunynál a háztársaid randalírozása felett, ha úgy adódna?

Mit értünk most randalírozáson?

Nehogy már szótárat kelljen hoznom ehhez neked  *szemforgat* . Rendbontás, így jobban fekszik?

Értem a szót, köszi. Az a kérdés, hogy a randalírozás egy esti sétát jelent-e valamelyik folyosón, vagy netán a klubhelyiség teljes rombadöntését. Vannak fokozatai, szóval előre nem tudom eldönteni, mi lesz akkor ha...

Hát kár... Akárhogyan is, kössz az interjút és kellemes napot neked!

Meglátjuk, még mi hogyan alakul. *vigyorodik el* Én is köszönöm, és viszont kellemes napot.


Legközelebb Ophelia LaFonde-ról olvashattok ugyanitt. Ha engem is megpróbál beültetni egy cserépbe, kicsipkézem a hölgyet, az egyszer biztos.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése