2014. november 13., csütörtök

Kreatív sarok: Gyöngyből bonsai

Szervusztok, ismét itt!



Ebben a bejegyzésben megmutatom nektek, hogyan csinálhattok gyöngyből és drótból picike bonsait, avagy szerencsefát. Biztosan láttad már az igazi megfelelőjét, akár képen, akár élőben, és még az is lehet, hogy utána néztél a tartásának. Ha nem, vagy ha érdekel a téma, ide kattintva bővebben olvashatsz róla. Egy ilyen lekicsinyített növény gondozása bizony nagyon sok odafigyelést igényel, de most hoztam egy olyan technikát, amivel ti is csinálhattok otthon saját kezűleg egyedi, több foglalkozást nem igénylő szobadíszt.

Amire szükséged lesz:
  • Gyöngyfűző drót
  • Gyöngyök
  • Olló
  • Ragasztópisztoly
  • Egy nagyobb kavics (én itt most süthető gyurmából csináltam cserepet)

 Először vágj egy nagyobb darab drótot, hogy bőven legyen mivel dolgoznod. Fűzz fel erre három szem gyöngyöt, húzd őket a közepére és hajlítsd meg finoman a "vezetéket". Ha ez megvan, a körmödet rakd oda, amekkorára szeretnéd majd, hogy a csavarodjon, és a másik kezeddel (ami nekem a jobb), kezd el tekerni a gyöngyöket. Elég hozzá az a mozdulat, mint mikor a kulcsot fordítod el a zárban.


Ne ijedj meg, ha túlhúztad, ekkor el szokott szakadni a drót, rá fogsz érezni, meddig lehet tekerni. Ha ügyes vagy, valahogy így fog kinézni az első kis "leveled".

Ez a két szál, amivel dolgozol, egy ág lesz. Az egyiket fogd meg, és a már tanult módon húzz rá három gyöngyöt, folytasd a műveletet.

 A végére hagyd hosszabbra a szálakat, hogy lehessen mivel megcsinálni a törzsét. Aki nem akar túl sokat pepecselni, az ha sok ilyet csinál, összefogja őket és csavar rájuk egy fatörzset. Az alábbiakban egy kicsit bonyolultabb, de talán mutatósabb technikával folytatom.



Ha csinálsz még egyet, azt az előzőre csavard rá, így megvastagítod az ágat.


 
Ezek után lényegében a megvastagított ágakat csavarod majd össze a fa törzsének/törzséhez.

A bonsai-od alján is hagyj egy kis felesleget! Ha kavicsra akarod rárakni, ez fog majd a "földből" kilógó gyökerekre emlékezteti, ha másba állítod bele, biztosabb lesz a tartása. A ragasztópisztollyal vigyél fel egy pontot, amibe belenyomod a törzs alját, majd egyenként húzd végig a "gyökerek" és a kavics között, hogy szép hatást érj el. Aki különlegest akar, az ilyenkor bekenheti tetszőleges színű körömlakkal, csillámmal, szórhat rá gyöngyöket is, de ha ügyes vagy, önmagában is szép lesz! Én itt beleállítottam a süthető gyurmából alkotott kis cserepembe, aztán belenyomkodtam gyöngyöket.

Rendkívül jópofa ajándéktárgyat készíthetsz így. Az interneten sokféle formájú és fajtájú szerencsefát találhatsz, én az alapokat elmagyaráztam, most már csak rajtad múlik. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése