2016. augusztus 7., vasárnap

Interjú Béres Bárciánnal

A mostani blogbejegyzésemben interjút készítettem Béres Bárciánnal, az iskola közkedvelt Levita házvezetőjével. Kellemes olvasgatást kívánok! :)




Miért a Bagolykő Mágustanodást választottad munkahelyedül?

Azért, mert mint korábbi Bagolyköves diák, az életem jelentős részét itt éltem le, és nagyon a szívemhez nőtt ez a hely. A mesterképzés után úgy éreztem, hogy ki kell innen szabadulnom, azóta azonban sok év eltelt. Rájöttem, hogy egy ideje már visszavágytam ide. Ráadásul maga az állás is mintha csak nekem lett volna kitalálva, szóval nagyon adta magát a dolog.

Régebben hol dolgoztál?

Egy ideig aurorként dolgoztam, az az eredeti végzettségem. Utána jó pár évig tanultam és utaztam, úgyhogy csak rövidebb ideig voltam munkahelynek nevezhető helyeken, akkor is inkább önkénteskedtem, főleg külföldön.

Hogyan lettél a Levita ház vezetője?

Hirtelen jött a dolog, mert eredetileg csak a házvezető-helyettesi posztot vállaltam. Linnek azonban sajnos magánéleti okok miatt el kellett hagynia a kastélyt, így mint helyettese, természetesen az volt a kötelességem, hogy átvegyem a ház vezetését. Ezt egyáltalán nem bántam meg, a kékek már nagyon rövid idő alatt is a szívemhez nőttek, ráadásul így közvetlenebb kapcsolatom is lehet a diákokkal, hiszen korábban erre nem nagyon volt lehetőség, mivel nem vagyok tanár. Szóval amennyire váratlanul, annyira kellemesen is alakult.

Milyen nyelveken beszélsz?


Sok nyelven beszélek, mert egyrészt kiskoromtól kezdve nagyon érdekelt a nyelvtanulás, másrészt pedig éveket töltöttem utazással és a különböző kultúrák felfedezésével, így azért sok rám is ragadt ez alatt az idő alatt. Angolul, németül és franciául már az iskolás éveim alatt jól megtanultam, illetve a spanyolba is belekezdtem, amit később tökéletesítettem. Hollandul és svédül tudok még nagyon jól az előbbieken kívül, ezek az utazásaim során ragadtak rám, főleg a svéd, mert Svédországban elég sokáig éltem is. Emellett még valamennyire konyítok a finnhez is, illetve az oroszt és az olaszt is kipróbáltam, de ez a három inkább már csak az egyszerűbb beszélgetések szintjén megy. Végül, d nem utolsó sorban, az első nyelvem: a magyar. Mint a mellékelt ábra is mutatja, magyarul elég profin tudok. *nevet*

Meg vagy elégedve az életeddel?

Hát ez egy nagyon érdekes kérdés, és nem tudom mennyire érdemes egy interjúban boncolgatnia az embernek ezt a témát… De igen, alapvetően elégedettnek tartom magam. Tudom, hogy sok dologban mennyire szerencsés vagyok másokhoz képest, és megtanultam az elmúlt években becsülni azt, amim van.

Milyen extrémsportokat művelsz?

Szeretek minél többe belekóstolni, mert egyáltalán nem titok, hogy odavagyok szinte minden formában az extrémsportokért, gondolom te is ezért tetted fel ezt a kérdést.
Motorozni szoktam a leggyakrabban, van több motorom is (két terepmotor és egy pályamotor), hétköznapi szinten ezt a legegyszerűbb művelni.
Egyébként gyakran szoktam raftingolni, imádok bungee-jumpingolni és hegyet mászni, de tényleg bármit szívesen kipróbálok, amire éppen lehetőségem van. Az első számú szabályom az, hogy soha sem viszem magammal a pálcámat ilyen esetekben, ugyanis ez számomra a dolog lényege: Magamra vagyok utalva. Ha a mugliknak is megy, nekem miért ne?

Mit lehet tudni a szüleidről?

Édesanyám egyedül nevelt fel, mivel a szüleim két éves korom környékén elváltak. Édesapámmal is tartom a kapcsolatot. Anyukám boszorkány és egy üstgyárban dolgozik. Apa pedig mugli ügyvéd.

Van testvéred?

Nincs testvérem, mivel (mint már fentebb említettem) elég hamar elváltak a szüleim. Egy mostohatestvérem van édesapám új házasságából (nem féltestvér, a feleségének egy korábbi kapcsolatából született), de vele még sosem találkoztam.

Szerinted honnan örökölted a nyugodtságot, amit magadból árasztasz?

Nem örököltem. Illetve magát az alap jellemvonást valószínűleg igen (azt gyanítom, hogy apukámtól, mivel anya egyáltalán nem nyugodt típus), de ami az én esetemben fennáll, az egy elég ritka jelenség, amely során az embert belülről átjáró mágia felerősít egy-egy jellemvonást. Ez nem csak nyugalommal lehetséges, hanem elvileg bármilyen másmilyen érzelemmel is, hogyha az adott ember azt éli meg a leggyakrabban. Ismerek egy kisboszorkányt, aki a vidámságát tudja átadni. Nagyon szeretek a társaságában lenni, gondolom ez nem is kérdés. Nem szaladgálunk túl sokan ezzel a képességgel, inkább olvasni lehet sok esetről, de az is nagyon tanulságos volt számomra, főleg mikor még csak ismerkedtem az erőmmel.

Van barátnőd?

Nincs.

Milyen számodra az ideális lány?

Nem kifejezetten rendelkezem túl konkrét elképzelésekkel az „ideális” nőt illetően. Ha tapasztalatból mégis felhoznék valamit, akkor mondanám, szeretem, hogyha valaki ellensúlyozza a nyugodtságomat. Na nem hisztériával, hanem inkább lelkesedéssel és szenvedélyességgel. Az ilyen barátnőimmel eddig mindig jól kijöttünk.

Van házikedvenced? :D

Nincs, illetve csak egy baglyom van, akivel már elég régóta boldogítjuk egymást, egyébként nem tartok állatot.

Milyen könyveket szoktál olvasni?

A legjobban az ismeretterjesztő könyveket és krimit szeretem, bár a sci-fi sem áll tőlem messze.
Üzensz valamit a diákok számára?
Csókoltatom a Levitásokat, és a Rellonosokat is, ha már ez az ő blogjuk. Meg a többieket is, hogy ne maradjanak ki a jóból. :D










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése