2016. június 26., vasárnap

Nyári könyvajánló tőletek

Tombol a nyár, kellemes ilyenkor a tóparton hűsölni, vagy épp a klubhelyiség hűvös levegőjét élvezni. A vizsgaidőszak még a távoli jövő kellemes homályába burkolózik, úgyhogy a tanórák, házifeladatok, esetenkénti szorgalmik vagy edzések mellett egyre több idő adódik lustán heverészni és olvasgatni közben.

Mit ajánlanál háztársaidnak, mit vegyenek a kezükbe mostanában? Mit olvasol most, vagy mi volt az a könyv, ami legutóbb teljesen lebilincselt?

Farkas Kamilla: Húú. Rengeteg jó könyv van, amit olvastam már, de háztársaimnak talán az Orvos voltam Auschwitzban c. könyvet ajánlanám
Engem teljesen magával ragadt, csak úgy ittam minden oldalát. Egyszerre vártam is a végét, és féltem is, hogy mit fogok kezdeni az életemmel, ha majd befejezem.

Hayley Martinez: Hát, én jelenleg kb. 6000 könyvet olvasok egyszerre, ami annak köszönhető, hogy nem nagyon találtam hangulatomnak megfelelőt, de végül a Harry Potter-sorozat folytatása mellett döntöttem (csak a második résznél tartok, szégyen, tudom) Emellett a Szent Johanna Gimi 3. része mellett döntöttem, de sajnos egyre inkább nem köt le, viszont amit nagyon ki akarok olvasni, az a Fogadj el, csak hát úgy gondolom, hogy ahhoz lelkileg is fel kéne készülnöm.
Ajánlást illetően romantikus könyvekkel tudok szolgálni, mint például az Eleanor és Park, nekem nagyon tetszett, misztikum és talán kissé horror terén a Rémálom könyvek trilógiát tudnám ajánlani, az első részt végeztem ki eddig, de az hibátlan, A*. Meg persze mindenkor Harry Potter!


Szentgáli Krisztina: Ha eddig még nem olvastad, akkor Anne Fortier: Júlia című regényét ajánlanám. Hogy tökéletes? Hisz olyan nincs is, de mindenesetre elmondhatom, ez az egyetlen mugli regény, ami mágia nélkül is elvarázsol. A boldog befejezés és a sorsszerű romantika garantált, bár ezt azoknak a hölgyeknek ajánlom csak, akiknek nincs képben senki, nyugodtan lehet álmodozni Alessandro Santiniről, vagy épp Romeo Marescottiról, hogy csak egy pár szereplőt említsek (a főszereplő nem tartozik kedvenceim közé, de nem is ő a legnagyobb lényeg az egész történetben). Ami még érdekes a történetben, az a gyönyörű leírása Sienának, a népszerű toszkán terület egyik híres városkájának. Nagyon ajánlom annak, akinek esetleg nem tetszett a Romeo és Júlia szomorú vége, itt felfelé fog görbülni a szája az utolsó oldal után (vagy nem, de ez csak rellonos gonoszság a részemről).

Egerszegi Flóra: Hát, mostanában csak olvasnék, mert mégsem jelent meg az a könyv, amire várok, majd Júliusban. Az pedig Harisson Fawcett: Hosszú az út a trónig, Baby!
A Mysterious Universe világát ismerőknek már nagyon várt könyve, egy újabb kaland Brett Shaw-val, és awww, várom tovább! *-* Amúgy valami Star Wars előzményt olvastam utoljára xD

Mihael Gérard Saint-Venant: A leglebilincselőbb könyv, amit a mostani kínálatomból ajálani tudok, az a Mágikus gyereknevelés című könyv Laura Hoppenheim-től. Mivel a fél Bagolykő lekölykezett, biztos hasznát fogják venni.


Én magam is ajánlanék nektek olvasnivalót, a jelenlegi kedvencemet, a Ködszerzet-trilógiát Brandon Sandersontól. Pontosabban annak az első kötetét, A Végső Birodalmat, tekintettel arra, hogy a továbbiak még számomra is elolvasásra várnak. A rajongók már csak sandersonizmusnak nevezik azt a jelenséget, ami teljesen levesz a lábadról olvasás közben. Egy high fantasy-történetről van szó, egy disztopikus világról, ahol találkozhatunk társadalmi elnyomással és nyomorral, szociális szakadékkal a nemesség és a parasztság - skaa - között. De találkozhatunk barátsággal, hűséggel, bátorsággal is, illetve egy nagyon izgalmas mágiával, az Allomanciával, ami a fémek mágiája. Egy nagyon részletesen kidolgozott világ a Sandersoné, ahol az olvasó oldalanként változó érzelmekkel hol épp izgul a szereplők épségéért, hol épp könnyesre neveti magát, vagy épp szeretné a könyvet kihajítani az ablakon dühében. Egy biztos, nem fogsz unatkozni közben.


Ötletekből nincs hiány, úgyhogy irány a stég, a tisztás, vagy épp egy üres terem - és olvasásra fel!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése